نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد
سرخط خبرها

مشعل همواره فروزان امامت

  • کد خبر: ۱۸۵۷۲۰
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
مشعل همواره فروزان امامت
امامت را باید در قامت امت، به متابعت زیست. در این بایستگی میان حضور و غیبت فرقی نیست. تکلیف یگانه است.

امامت را باید در قامت امت، به متابعت زیست. در این بایستگی میان حضور و غیبت فرقی نیست. تکلیف یگانه است. تحریر کلام معصوم و راهنمایی و هدایتگری او نیز یکسان است.

تفاوت در چگونگی ماجرا نباید انسان را به تبدل احوال برساند که ما به «وَما بَدَّلوا تَبدیلاً» تعریف شده ایم در آیه ۲۳ سوره شریفه احزاب در شکوهِ «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.»
فقط هم بحث شهادت نیست که شهود به امامت، مقدمه شهادت و معنابخش زیست مومنانه است.

در زیستی چنین است که می‌توانیم به تعریف دقیق نسبت خود با جریان امامت برسیم. بفهمیم که پایان حیات نورانی هر امام، با آغاز پر برکت دوران امامت امامی دیگر پیوند می‌خورد. به حقیقت خط نورانی امامت، همچنان امتداد می‌یابد. مشعل داران جای خود را به هم می‌دهند، اما مشعل همچنان فروزان، تاریکی را از کوچه باور اهل یقین می‌تاراند.

این امر، اما در آخرین ایستگاه، ویژه‌تر به نظر می‌رسد، چون به امر الهی ما در موقفی قرار می‌گیریم که افقی بلند را پیش رو داریم. پیش‌تر امام، حاضر بود و حضورش را مستقیم مردمان درک می‌کردند، اما این بار، حضورِ حضرت دائم الحضور را باید با ضمیر غایب تجربه کنیم. حتی نام مبارکش را به رمز بر زبان آوریم.
ما در عصری قرار می‌گیریم که برای رسیدن به صبح ظهور باید دورانی طولانی را از سر بگذرانیم. سر بلند هم بمانیم که سر‌های افکنده را توان سربازی در رکاب صاحب الامر نیست.

برای این هم باید با التزام به سبک زیستی و تربیتی ائمه (ع) خود را غنی سازی کنیم. انسانِ ترازِ دولت ظهور باید به قواعد زندگی امام عسکری التزام عملی داشته باشد.
اولین آن امانت داری است چنان که در حدیث نورانی از آن حضرت می‌خوانیم «شما را سفارش می‌کنم به کوشش و راستگویی و اینکه امانت هر کسی را که به شما امانتی سپرده است، به او بازگردانید چه آن شخص، نیکوکار باشد چه تبهکار» این هم یعنی ما باید متناسب با جایگاه ایمانی خود عمل کنیم.

نسبیت بردار نیست که در برابر برخی چنین باشیم و در برابر گروهی چنان. انسانِ منتظر به زیبایی‌های در افزایش نیاز دارد تا در جان او جهانی مهدوی برپا کنند.
تا به صلاحیتی چنین نرسیم، تا صلاحیت‌ها را در خویش نهادینه نکنیم امکان تبدل احوال هست.

کم نبوده اند در پیشینیان که به بلایی چنین از کربلا دور ماندند. این خطر همزاد هر نفس ماست. باید هوشیارانه خود را برهانیم تا سعادت زیستن در دولت مهدوی روزی ما شود.

چنین باد ان شاءا...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->